Nebojte se sociálních sítí!
Moderní sociální sítě jsou v České republice již téměř celou dekádu a do dnes jsme se nezbavili prvních dojmů, které vznikaly v době prvního masového rozšíření Facebooku a dalších sociálních sítí mezi uživatele. Sociální sítě nejsou dnes jen kratochvílí pro mladou generaci, ale již dávno se řadí mezi nejsilnější a současně i nejdostupnější marketingové nástroje na trhu.
Nejvyužívanější sociální platformy (techcrunch.com):
Asi nemá smysl připomínat, že stamiliony aktivních uživatelů Facebooku nabízí obrovský potenciál. V ČR je na Facebooku 3,8 milionu aktivních profilů a z toho cca 1,8 reálných uživatelů a stále stoupá... Následují sítě jako Google+, LinkedIn nebo Twitter, které mají také statisíce uživatelů.
Mnohem zajímavější jsou ale statistiky o firmách. Pokud si založíte například stránku na Facebooku, tak výrazně zvýšíte povědomí o své značce a získáte jednodušší přístup k novým klientům. Přes 41 % zahraničních B2B firem uvádí, že získávají nové klienty právě z Facebooku!
Statistiky také uvádějí, že jako nástroj marketingové komunikace využívá celosvětově Facebook celkem 70 % firem, Twitter 59 %, Blogger 50 %, YouTube 33 % firem. Nezůstávejte pozadu.
Podle údajů z Českého statistického úřadu má internet téměř každý, ale sociální média využívalo v lednu 2013 pouze 17 % podniků! Z těchto údajů dále vyplývá, že naprosté minimum společností (3,4 %) je zapojeno do firemních blogů nebo sdílí na webu multimediální obsah (5,6 %). V úvodu jsem naznačoval přetrvávající špatné názory na sociální sítě, které jsou časté i u řady zavedených podnikatelů. Proč se ale dobrovolně vzdávat nejperspektivnějšího zdroje nových klientů? S tím můžeme něco společně udělat alespoň pro vaši firmu.
Facebook ani další sociální sítě již dávno nejsou prostorem pro amatéry. Nebudete rozhodně první firmou v okolí, které má vlastní FB stránku. Váš projekt na sociálních sítích bude čelit mnohem větší konkurenci než dříve. Vyplatí se vám tedy oslovit odborníky. Investujte do originálního zpracování grafiky, kvalitního a pravidelně publikovaného obsahu a zaměřte se na aktivní komunikaci s fanoušky. Například tvorbou zajímavých Facebookových aplikací, her a nebo soutěží se odlišíte od konkurence a zaujmete více nových uživatelů, ze kterých se mohou stát vaši noví klienti.
Nebojte se sociálních sítí a začněte s budováním vlastní komunity fanoušků. Rádi vám s prvními kroky pomůžeme, kontaktujte nás.
Závěrem si můžete prohlédnout zajímavou infografiku o celosvětovém využívání sociálních sítí: